REGULAMIN XXIX EDYCJI FESTIWALU EKSPRESJI TWÓRCÓW AMATORÓW – F.E.T.A.
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Organizatorem Festiwalu Ekspresji Twórców Amatorów jest XXVI Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego z siedzibą w Łodzi, ul. Wileńska 22A, 94-029 Łódź.
- Organizator udostępnia niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określający w szczególności zasady przeprowadzenia i organizacji tegorocznej edycji Festiwalu.
- Osoby, które zgłoszą chęć udziału w Festiwalu zwane są dalej łącznie „Uczestnikami”, a każda z osobna „Uczestnikiem”.
- Uczestnikiem nie może być osoba, która jednocześnie pełni funkcję Organizatora Festiwalu.
- Uczestnikiem Festiwalu może być każdy uczeń szkoły ponadpodstawowej, z pominięciem uczniów liceum plastycznego (dot. tylko konkursu plastycznego).
- Każdy uczestnik w dniu rozegrania jego kategorii, otrzyma do wypełnienia formularz dot. ochrony danych osobowych i zgody na rozpowszechnianie jego wizerunku w mediach społecznościowych festiwalu.
- W przypadku zgłoszenia się Uczestnika ze szkoły artystycznej, dane zgłoszenie będzie traktowane jako „poza konkursem”.
- Wszyscy nagrodzeni laureaci i finaliści podczas Gali Finałowej zobowiązani są do posiadania ważnej legitymacji szkolnej.
- Postanowienia Regulaminu kierowane są przede wszystkim do Uczestników, jakkolwiek mają także zastosowanie do pozostałych osób, niebędących Uczestnikami, w tym Organizatorów.
- W każdej edycji Festiwalu zmieniany jest jej temat. Tematyką XXIX edycji Festiwalu Ekspresji Twórców Amatorów jest hasło: ...
- Mianem „Opiekuna” określony jest nauczyciel przygotowujący Uczestnika do udziału w Festiwalu lub wychowawca Uczestnika. Roli „Opiekuna” nie może pełnić opiekun prawny.
§2 CELE FESTIWALU
- Stworzenie możliwości konfrontacji osiągnięć utalentowanej młodzieży szkół średnich w konkursach festiwalowych.
- Prezentacja dorobku artystycznego młodzieży szkół ponadpodstawowych.
- Zwiększenie zainteresowania sztuką wśród młodych ludzi.
- Propagowanie rozwoju artystycznego młodzieży.
§3 TERMINY I DANE KONTAKTOWE
- Dane kontaktowe i adresowe głównej siedziby organizatora:
XXVI Liceum Ogólnokształcące
im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
• ul. Wileńska 22a, 94-029 Łódź
• tel. (42) 686-86-15 – sekretariat szkoły
• adres mailowy: feta.kontakt@gmail.com
• strona internetowa: http://feta26lo2025.pl/
- Oficjalne profile w mediach społecznościowych: • Instagram: feta.2025 • Facebook: FETA – Festiwal Ekspresji Twórców Amatorów • TikTok: feta.2025
- Wszystkie terminy związane z Festiwalem ulegają zmianie w każdej edycji.
- Na zgłoszenia wraz z pracami czekamy do 17.03.2025 r. do godziny 16:00
- Wszystkie kategorie konkursowe rozegrają się 24-28.03.2025 r.
- Uroczysta Gala Finałowa odbędzie się w dniu 28.03.2025 r. w budynku XXVI Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi.
- Szczegółowe terminy XXVIII edycji Festiwalu dostępne będą w harmonogramie dostępnym na stronie internetowej oraz oficjalnych portalach społecznościowych Organizatora (Facebook, Instagram).
§4 PRZEBIEG FESTIWALU
- Festiwal podzielony jest na 7 konkursów, których regulamin zawarty w §5.
- Każdy Uczestnik spełniający warunki z §1 pkt 4 i 5, ma obowiązek wypełnić elektroniczne zgłoszenie, znajdujące się na stronie internetowej pod adresem https://forms.gle/i28SMwEcDcsdm32d8. Wypełnienie elektronicznego formularza zgłoszeniowego jest deklaracją uczestnictwa w konkursie.
- Uroczyste wręczenie nagród, sprzętu elektronicznego, sprzętu sportowego, sprzętu fotograficznego, artykułów plastycznych w poszczególnych konkursach będzie miało miejsce podczas Gali Finałowej, która odbędzie się 28.03.2025 r. o godzinie 11.00 w XXVI Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi.
- Po uroczystej Gali Finałowej uczestnicy mają prawo do odbioru swoich prac do 17.04.2025 r.
- Po upływie powyższego terminu, prace zostają poddane do dyspozycji organizatora.
§5 ZASADY POSZCZEGÓLNYCH KATEGORII
- Zasady ogólne
- Każdy konkurs jest oceniany przez co najmniej dwuosobowe, niezależne jury.
- Jurorzy są wybierani przez Organizatora.
- Do 27.03.2025 r. laureaci Festiwalu oraz ich szkoły zostaną telefonicznie powiadomieni i zaproszeni na Galę Finałową.
- W przypadku fotografii nagrodzonych i wyróżnionych przez Komisję konkursową, z laureatami zawarta zostaje umowa o nieodpłatnym przeniesieniu praw autorskich zgodnie z przepisami art. 50 ustawy z dn. 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.).
- Jednym z warunków uczestnictwa w konkursie jest wyrażenie zgody na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych (w formularzu zgłoszeniowym).
- Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia prac plastycznych lub fotografii w celu ich ekspozycji.
- Kategoria literacka
- Prace powinny być związane z hasłem Festiwalu zawartym w §1 pkt 10.
- Każdy zgłoszony uczestnik konkursu jest zobowiązany przesłać swoją pracę wydrukowaną w czcionce Times New Roman, o rozmiarze nie mniejszym niż 12 pkt i nie większym niż 14 pkt na papierze formatu A4. Praca powinna również zostać przesłana na adres e-mail Organizatora znajdujący się w §3 pkt 1.
- Każda praca musi być dostarczona w trzech kopiach.
- Każda praca musi być podpisana WYŁĄCZNIE pseudonimem, zgodnym z tym podanym w formularzu zgłoszeniowym.
- Dopuszczalne formy konkursowe to opowiadanie, wiersz, esej lub felieton.
- Nagrodzona praca może być prezentowana przez autora lub przez lektora zapewnionego przez Organizatora na Gali Finałowej w dniu 28.03.2025 r.
- Kategoria teatralna
- Spektakle lub scenki powinny być związane z hasłem Festiwalu zawartym w §1 pkt 10.
- Grupa teatralna wraz z opiekunem/opiekunami nie może liczyć więcej niż 10 osób.
- W przypadku grup teatralno-kabaretowych jeden z członków musi spełniać warunki z §1 pkt 4 i 5.
- Czas spektaklu lub scenki powinien wynosić od 5 do 20 minut.
- Utwory teatralne mogą być zarówno własne jak i na podstawie cudzych tekstów.
- Organizator zapewnia każdej grupie artystycznej garderobę (salę lekcyjną), sprzęt audio z możliwością odtwarzania płyt CD, plików z pendrive’a oraz system nagłaśniający.
- W celu przeprowadzenia konsultacji z organizatorem oraz ewentualnej próby odbędzie się spotkanie wszystkich zakwalifikowanych grup artystycznych w siedzibie organizatora.
- Termin i miejsce spotkania: 19.03.2025 r. o godzinie 17:00 w budynku XXVI Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi przy ulicy Wileńskiej 22a.
- Kategoria muzyczna
- Przynajmniej jeden przygotowany utwór powinien być związany z hasłem Festiwalu zawartym w§1 pkt 10.
- Utwory prezentowane są przez zespoły muzyczne/solistów.
- Zespół/solista zobligowany jest do przygotowania od jednego do trzech utworów, których łączny czas trwania nie może przekraczać 15 minut.
- Zespół muzyczny wraz z opiekunem nie może liczyć mniej niż 2 osoby i nie więcej niż 7 osób.
- Do członków zespołu musi należeć przynajmniej jedna osoba uczęszczająca do szkoły ponadpodstawowej.
- Organizator w miarę możliwości zapewnia każdemu zespołowi muzycznemu sprzęt audio z możliwością odtwarzania płyt CD, plików z pendrive’a, system nagłaśniający, a także 5 minut na przygotowanie się do występu - INSTRUMENTY LEŻĄ W GESTII ZESPOŁU/SOLISTY.
- W celu przeprowadzenia konsultacji z Organizatorem
odbędzie się spotkanie wszystkich zakwalifikowanych grup
artystycznych w siedzibie Organizatora.
• Termin i miejsce spotkania: 19.03.2025 r. o godzinie 17:00 w budynku XXVI Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi przy ulicy Wileńskiej 22a. - Cały zespół/solista ponosi odpowiedzialność za wypożyczony w trakcie trwania Festiwalu sprzęt.
- W przypadku zgłoszenia się dużej ilości uczestników, Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wewnętrznych eliminacji (wstępnej selekcji) do konkursu finałowego.
- Kategoria plastyczna
- Prace powinny być związane z hasłem Festiwalu zawartym w §1 pkt 10.
- Każdy zgłoszony uczestnik konkursu plastycznego jest zobowiązany do przesłania od jednej do trzech prac wykonanych dowolna techniką, w formacie nie mniejszym niż A3 (297x420 mm) i nie większym niż A0 (1188x820 mm).
- Każda praca musi być podpisana pseudonimem zgodnym z tym podanym na formularzu zgłoszeniowym. W przypadku braku podpisu, praca NIE BĘDZIE brała udziału w konkursie.
- Uczestnik zobowiązany jest do nadania tytułu pracy oraz przekazania opisu, który będzie składał się z maksymalnie 4 zdań w elektronicznym formularzu zgłoszeniowym.
- Każdy zgłoszony uczestnik wyraża zgodę na prezentację swojej pracy w sposób ustalony przez Organizatora.
- Prace należy przesłać za pobraniem lub dostarczyć osobiście na adres siedziby Organizatora znajdujący się w §3 pkt 1. W miarę możliwości prosimy o niezwijanie prac w rulony.
- Za szkody powstałe w wyniku transportu Organizator nie odpowiada.
- Kategoria fotograficzna
- Prace powinny być związane z tegorocznym hasłem Festiwalu zawartym w §1 pkt 10.
- Każdy zgłoszony uczestnik konkursu fotograficznego jest zobowiązany do przesłania od jednej do trzech prac, o formacie nie mniejszym niż 15x21 (zdjęcia mogą mieć passe- partout).
- Każda praca musi być podpisana pseudonimem zgodnym z tym podanym na formularzu zgłoszeniowym. W razie braku podpisu, praca NIE BĘDZIE brała udziału w konkursie.
- Uczestnik zobowiązany jest do nadania tytułu pracy oraz przekazania opisu, który będzie składał się z maksymalnie 4 zdań.
- Każdy zgłoszony uczestnik wyraża zgodę na prezentację swojej pracy w sposób ustalony przez Organizatora.
- Pracę należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres siedziby Organizatora znajdujący się w §1 pkt 3.
- Kategoria filmowa
- Prace powinny być związane z tegorocznym hasłem Festiwalu zawartym w §1 pkt 10.
- Każdy zgłoszony uczestnik/grupa uczestników może przesłać jedną etiudę filmową, nie dłuższą niż 15 min.
- Filmy należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres siedziby Organizatora znajdujący się w §1 pkt 3 na CD/DVD lub pendrive do dnia 17.03.2025 r.
- Każdy nośnik musi być dostarczony w podpisanej pseudonimem, bezpiecznej kopercie, zgodnie z danymi podanymi w formularzu, który powinien być dostarczony wraz z pracą.
- Prace filmowe powinny być nagrane w formacie mp4.
- Kategoria taneczna
- Przynajmniej jeden przygotowany układ powinien być związany z hasłem Festiwalu zawartym w§1 pkt 10.
- Zespół może składać się maksymalnie z 3 osób, do składu zespołu nie zalicza się opiekuna tancerzy.
- Zespół/solista zobligowany jest do zaprezentowania od 1 do występów, których łączny czas trwania nie może przekraczać 8 minut.
- Ze względów technicznych podkład muzyczny należy dostarczyć do Organizatorów dnia 17.03.2025 r., na nośniku pendrive lub na adres e-mail Organizatora znajdujący się w §3 pkt 1. Ścieżka musi być nagrana w rozszerzeniu mp3.
- W celu przeprowadzenia konsultacji z Organizatorem
odbędzie się spotkanie wszystkich zakwalifikowanych grup
artystycznych w siedzibie Organizatora.
• Termin i miejsce spotkania: 19.03.2025 r. o godzinie 17:00 w budynku XXVI Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi przy ulicy Wileńskiej 22a.
Niniejszy Regulamin jest jedynym dokumentem określającym zasady przebiegu XXVIII edycji Festiwalu.